بررسی نقش شخصیت برند در شکل گیری ارزش ویژه برند (مطالعه موردی اپراتور همراه اوّل)

هاشم آقازاده؛ حسین امینی کسبی؛ عماد جعفری

دوره 20، شماره 2 ، تیر 1395، صفحه 1-20

چکیده
  از آنجاکه ارزش ویژه نام تجاری در تدوین استراتژی کسب وکار کمک شایانی کرده و در بلندمدت به سودآوری سازمانها منجر می شود، بنابر این، شناسایی تأثیر شخصیت نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مشتریان بسیار مهم است. اما از آنجا که در رابطه با تاثیر مستقیم شخصیت برند بر ارزش ویژه برند مستندات کمی وجود دارد، از این رو با توجه به ادبیات ...  بیشتر

فراتحلیل و شناسایی عوامل موثر بر رفتار تصمیم گیری خرید سبز مصرف‌کنندگان

منیجه بحرینی‌زاده؛ بدریه رضایی

دوره 20، شماره 2 ، تیر 1395، صفحه 21-48

چکیده
  افزایش نگرانی‌های زیست محیطی باعث توجه شرکت‌ها به مفاهیم بازاریابی سبز و به دنبال آن رشد تحقیقات، افزایش پراکندگی و انفجار اطلاعات در این زمینه شده است، از این رو انجام پژوهش‌های ترکیبی که عصاره پژوهش‌های انجام شده در این موضوع را به شیوه نظام مند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهد، اهمیت فراوان دارد. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین عواملی ...  بیشتر

شناسایی عوامل موثر بر خط مشی های دولت الکترونیک بر اساس بنیان های نظری قانون مدیریت خدمات کشوری

محسن ترابی؛ وجه الله قربانی زاده؛ میرعلی سیدنقوی

دوره 20، شماره 2 ، تیر 1395، صفحه 49-74

چکیده
  در تمامی کشورها روند توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در بخش دولتی با هدف بازآفرینی و اصلاحات در این بخش، سرعت فزاینده‌ای به خود گرفته است. به همین ترتیب در میان مقامات دولتی کشورمان نیز شتاب‌زدگی خاصی برای غلبه بر فاصله ایجاد شده بین ایران و سایر کشورهای پیشرفته در زمینه مدیریت مبتنی بر فناوری اطلاعات به وجود آمده است. به نظر می‌رسد ...  بیشتر

هوشمندی سیستم مدیریت دانش مبتنی بر زوجی‌شدن ساختاری

مجید حسنی؛ سعید جهانیان

دوره 20، شماره 2 ، تیر 1395، صفحه 75-92

چکیده
  مدیریت دانش به عنوان یک سیستم دارای دو جنبه سازمان و ساختار می‌باشد که موفقیت و هوشمندی آن در سازمان را بر اساس میزان زوجی‌شدن ساختاری آن با سایر سیستم‌ها و زیرسیستم‌های سازمانی تعریف می‌نمایند. آنچه در این مقاله مورد توجه قرار می‌گیرد شناسایی عوامل زوجی‌شدن و موفقیت سیستم مدیریت دانش در سازمان بر اساس زوجی‌شدن با سایر زیرسیستم‌های ...  بیشتر

ارائه چارچوبی برای موفقیت در پیاده سازی سیستم های مدیریت دانش مبتنی بر رایانش ابری

آمنه خدیور؛ فاطمه درتاج

دوره 20، شماره 2 ، تیر 1395، صفحه 93-118

چکیده
  سیستم های مدیریت دانش مبتنی بر رایانش ابری باعث ایجاد مزیت رقابتی از طریق کاهش هزینه ها و بهبود عملکرد می شوند. پیاده سازی سیستم های مدیریت دانش ابری در سازمان و بهره برداری از مزایای ارزشمند آن، مستلزم شناسایی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی از نظرطراحان و پیاده سازان است. این پژوهش با استفاده از روش تحقیق آمیخته یا ترکیبی در دو بخش ...  بیشتر

چارچوبی جهت تدوین استراتژی فناوری بر پایه نقشه استراتژی و شناسایی فرآیندهای کلیدی (مورد مطالعه: شرکت فولاد خوزستان)

زهره زرگران خوزانی؛ سید سروش قاضی نوری

دوره 20، شماره 2 ، تیر 1395، صفحه 119-176

چکیده
  در دو دهه اخیر، تبیین استراتژی فناوری بعنوان یکی از حیاتی ترین نیازهای بنگاه های مختلف مورد توجه ویژه قرار گرفته و بسیاری از صاحب نظران این حوزه، به لحاظ تأثیرگذاری عمیق آن بر سایر استراتژی‌های عملیاتی بنگاه، آن را در سطحی بالاتر از سایر استراتژی‌های عملیاتی طبقه بندی نموده اند. هدف از تدوین استراتژی فناوری در یک سازمان، روش کسب ...  بیشتر

بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر قابلیت‌های چابکی سازمانی (مطالعه موردی: یکی از سازمان‌های نیروهای مسلح)

امین پاشایی هولاسو؛ ابوتراب علیرضایی

دوره 20، شماره 2 ، تیر 1395، صفحه 149-176

چکیده
  در دنیای رقابتی امروزی که تغییر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌باشد، ضرورت دارد سازمان‌ها برای حفظ و بقاء حیات خود به دنبال چابکی باشند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه به بهبود کیفیت و ایجاد نوآوری در محصولات و خدمات خود بپردازند. مقاله حاضر با هدف بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر قابلیت‌های چابکی سازمانی در یکی از ...  بیشتر

نقش نگرش پولی در خرید وسواسی جوانان

سید مهدی الحسینی المدرسی؛ زهره فرزین فر؛ سعید سعیدا اردکانی

دوره 20، شماره 2 ، تیر 1395، صفحه 177-194

چکیده
  خرید وسواسی جنبه تاریک رفتار مصرف کننده نامیده می‌شود، زیرا شامل پیامدهای بلند مدتی مانند بدهی‌، افسردگی و دعواهای خانوادگی است. مطالعات نشان داده‌اند که خرید وسواسی توسط نگرش پولی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر نگرش پولی بر خرید وسواسی جوانان است. داده‌های مورد نیاز با استفاده از ابزار پرسشنامه گردآوری شده ...  بیشتر