ارائه ‏‎ ‎چارچوب تدوین استراتژی های منابع انسانی ‏ با تأکید بر بعد دانش‏

پیمان اخوان؛ امیر پزشکان

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 1-29

چکیده
  امروزه در دنیای کسب و کار منابع انسانی به عنوان سرمایه اساسی سازمان ها در کنار منابع فناوری، ‏مالی و... مطرح بوده و در حقیقت رکن اساسی هر سازمان در برآورده ساختن استراتژی ها و حصول ‏اهداف می باشد.با توجه به اهمیت منابع انسانی ، پژوهش حاضر برای ارائه چارچوبی هدف گذاری شده ‏است که از طریق آن بتوان استراتژی های منابع انسانی را با تأکید ...  بیشتر

توسعه سرمایه اجتماعی در پرتو سرمایه انسانی:‏ شرکت ملی پتروشیمی1‏

طیبه امیرخانی؛ عسل آغاز

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 31-50

چکیده
  امروزه در دنیای کسب و کار منابع انسانی به عنوان سرمایه اساسی سازمان ها در کنار منابع فناوری، ‏مالی و... مطرح بوده و در حقیقت رکن اساسی هر سازمان در برآورده ساختن استراتژی ها و حصول ‏اهداف می باشد.با توجه به اهمیت منابع انسانی ، پژوهش حاضر برای ارائه چارچوبی هدف گذاری شده ‏است که از طریق آن بتوان استراتژی های منابع انسانی را با تأکید ...  بیشتر

مدل ریاضی منبع یابی چند هدفه استوار- فازی:‏ رویکردی در مدیریت ریسک زنجیره تأمین ایران خودرو

عادل آذر؛ مسعود ربیعه؛ محمد مدرس یزدی‏؛ محمد فطانت فرد حقیقی

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 51-76

چکیده
  انتخاب تأمین کنندگان مناسب به شکل قابل ملاحظه ای هزینه ها را کاهش و قابلیت رقابت پذیری سازمان را ‏افزایش می دهد. از سویی در محیط رقابتی کسب و کار، سرعت بالای تغییرات بر عدم اطمینان و ابهام در ‏تصمیم گیری ها افزوده است. با توجه به این دو مهم در این تحقیق به منظور کاهش ریسک و رفع ابهام ‏موجود در تصمیم گیری از رویکرد ابداعی بهینه سازی ...  بیشتر

-عوامل مؤثر بر بازده کوتاه مدت سهام عرضه های عمومی ‏اولیه‎(IPOs)‎‏ در بورس اوراق بهادار تهران‏

سعید باقرزاده1‏؛ محمدرضا نیکبخت2‏؛ ایرج نوروش3‏

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 77-107

چکیده
  تحقیق حاضر به بررسی بازده کوتاه مدت سهام عرضه های عمومی اولیه در بورس اوراق بهادار ‏تهران و شناسایی عوامل مؤثر بر آن در قلمرو زمانی سال های 1376-1383 پرداخته است. یافته های ‏تحقیق حکایت از این دارد که سهام عرضه های اولیه در بورس اوراق بهادار تهران همانند عرضه های ‏اولیه در سایر کشورها در بازه زمانی چهار هفته بعد از تاریخ عرضه به طور ...  بیشتر

ارائه یک مدل ارزیابی ریسک پذیری فازی برای ارزیابی ریسک پذیری ‏زمانی پروژه های عمرانی: ‏ پروژه بهسازی خط اداره کل خط و ابنیه فنی ‏ راه آهن جمهوری اسلامی ایران

رضا برادران کاظم زاده1‏؛ سید مهدی شریف موسوی2‏

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 109-133

چکیده
  ‏تعیین میزان انحراف از هریک از اهداف پروژه برای پیمان کاران و کارفرمایان امری ضروری است. ‏میزان افزایش زمان پروژه تابعی از ریسک های مربوط به پروژه است. دستیابی به ابزاری که دست به ‏ارزیابی سطح ریسک پروژه زده و به تبع آن میزان انحراف واقعی از برنامه زمان بندی را براورد کند، ‏به شدت برای پیمانکاران سودمند است. ‏ هدف از این مقاله ...  بیشتر

طراحی و پیاده سازی یک مدل ارزیابی عملکرد در مراکز ‏ تحقیق و توسعه: تلفیق رویکرد تحلیل پوششی ‏ داده ها و کارت امتیازی متوازن

غلامرضا توکلی1‏؛ مهدی باقرزاده نیری2‏؛ مهدی شعبانی سیچانی

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 135-158

چکیده
  ‏ ضرورت طراحی و پیاده سازی سیستم های ارزیابی عملکرد در مراکز تحقیق و توسعه، یکی از مسائل مبرم ‏و حیاتی امروز صنایع کشور است. تاکنون بیشتر از روش های تصمیم گیری چند معیاره برای ارزیابی ‏پروژه های ‏R&D‏ در مراحل مختلف از چرخه عمرشان بهره گرفته شده است. رویکرد این تحقیق، توسعه ‏مدل تحلیل پوششی داده ها از طریق تلفیق با روش کارت ...  بیشتر

بررسی نقش رهبری تحول آفرین در توانمند سازی کارکنان

اکبر حسن پور1‏؛ طیبه عباسی2‏؛ مجتبی نوروزی3‏

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 159-180

چکیده
  علی رغم توجه فزاینده به توانمندسازی کارکنان، درک و شناخت کم تری وجود دارد از این که چگونه ‏فرایند توانمندسازی کارکنان اتفاق می افتد؛ چه فرایند های شناختی و روانی مبانی توانمند سازی کارکنان ‏را شکل می دهند و چه متغیر های سازمانی توانمندسازی کارکنان را پیش بینی و تعیین می کنند. هر چند ‏اندیشمندان و نویسندگان زیادی بر نقش مهم و حیاتی ...  بیشتر

مدل تعادل نقطهای در نظام بودجه‎‎ریزی ایران

محمد جواد حضوری1‏؛ الهام حضوری2‏

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 181-200

چکیده
  در این مقاله گرایش خط‎‎مشی‎‎گذاران بودجه در به کارگیری دو مدل جزئی تدریجی و مدل تعادل نقطه‎‎ای با ‏استفاده از دادههای آماری بودجه در فصل آموزش و پرورش و برنامههای زیر مجموعه آن در طول ‏سالهای 53-85 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. به این منظور اعتبارات مصوب فصل آموزش و ‏پرورش در بودجه کل کشور و پانزده برنامه آن با استفاده ...  بیشتر

طراحی الگوی "سرآمدی بازاریابی" در صنایع تولیدی ‏ با رویکرد ترکیبی

سید حمید خداداد حسینی1‏؛ میثم شیرخدایی2‏؛ پرویز احمدی3‏

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 201-222

چکیده
  سرآمدی بازاریابی، چارچوب جامعی از ارزش های محوری، معیارها و زیرمعیارها در تمامی ابعاد ‏بازاریابی است که به مدیران کمک می کند تا با ارزیابی مستمر فعالیت ها، فرایندها و نتایج بازاریابی ‏خود، نقاط قوت و حوزه های بهبود خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن ها برنامه ریزی کنند. ‏علی رغم رایج بودن این مفهوم و وجود جوایزی در کشورهای مختلف ...  بیشتر

الگویی برای تعیین ارزش چرخه عمر مشتریان ‏‎(CLV)‎‏ در ‏صنعت بانکداری

بابک سهرابی؛ امیر خانلری؛ نصیبه آجرلو

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1390، صفحه 224-239

چکیده
  سازمان های ارائه دهنده خدمات مالی مانند سایر سازمان ها می توانند از ارزش چرخه عمر مشتری به ‏عنوان ابزاری در جهت رسیدن به هدف های مورد نظر خود در زمینه ارتباطات با مشتریان استفاده کنند. ‏ادبیات علمی موجود در زمینه ‏CLV‏ بسیار گسترده است ، اما کم تر مطالعه ای خاص صنعت بانکداری ‏صورت گرفته است. در این تحقیق با هدف ارائه الگویی برای ...  بیشتر