تحلیل شبکه‌های همکاری علمی پژوهشگران حوزه مدیریت راهبردی در ایران

حسین رحمان سرشت؛ سیدامیرحسین طیبی ابوالحسنی؛ شاهین روحانی راد

دوره 23، شماره 3 ، مهر 1398، صفحه 1-27

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، مطالعه هم‌نویسندگی و تبیین الگوی همکاری میان پژوهشگران حوزه مدیریت راهبردی در ایران است. روش پژوهش حاضر توصیفی تحلیلی است و با رویکرد علم‌سنجی انجام شده است. جامعه پژوهش شامل تمامی مقالات و نویسندگان مقالات داخلی حوزه مدیریت راهبردی است که در مجموع شامل 320 عنوان مقاله در 32 نشریه داخلی مرتبط با این حوزه بوده که در بازه ...  بیشتر

طراحی و تبیین مدل پایداری زنجیره تأمین خدمات بانکی (مطالعه موردی بانک ملت )

علی محقر؛ حمید عباسی

دوره 23، شماره 3 ، مهر 1398، صفحه 53-73

چکیده
  علارغم اهمیت و تاثیر فراوان  بانکها در رشد و توسعه جامعه ،  تحقیقات مربوط به مبحث پایداری زنجیره تامین خدمات بانکی بسیار کم و محدود می باشد . هدف این تحقیق شناسایی ابعاد و مولفه های اصلی پایداری زنجیره تأمین خدمات بانکی و ارایه آن جهت اجرا در سیستم بانکی است. جامعه آماری در این پژوهش در بخش کیفی عبارت است از:اساتید راهنما، خبرگان ...  بیشتر

طراحی چارچوب اجرای استراتژی بر مبنای قابلیت‌های فناوری اطلاعات(مطالعه موردی: یک بانک ایرانی)

سمیرا لقمان استرکی؛ حمیدرضا یزدانی؛ امین حکیم

دوره 23، شماره 3 ، مهر 1398، صفحه 75-103

چکیده
  از جمله چالش‌های مهم سازمان‌ها این است که بسیاری از برنامه‌های استراتژیک با موفقیت اجرا نمی‌شوند. قابلیت‌های فناوری اطلاعات با فراهم آوردن بستر ابزاری و اطلاعاتی مورد نیاز در سطوح مختلف سازمان و در بین مدیران عالی و استراتژیک، سازمان را قادر می‌سازد تا استراتژی‌های خود را به‌طور اثربخش اجرا کند. هدف اصلی این پژوهش طراحی چارچوب ...  بیشتر

نقش طرح محصول در تبیین واکنش های روان شناختی مصرف کنندگان: توجه به نقش متغیرهای درگیری محصول و تجربه مصرف

محمد رحیم اسفیدانی؛ سجاد عبداله پور؛ فرشید خمویی

دوره 23، شماره 3 ، مهر 1398، صفحه 105-128

چکیده
  امروزه شرکت­های با عملکرد برتر در صنعت گوشی­های همراه (موبایل) به دنبال ایجاد مزایای اضافی برای محصولات­شان بوده تا واکنش­های روان­شناختی مطلوبی را در مصرف­کنندگان­شان شکل دهند. یکی از راه­های ایجاد چنین مزایایی، توجه به نقش متغیر طرح محصول است. بر این اساس، این مطالعه به بررسی تأثیر طرح محصول بر واکنش­های رفتاری مصرف­کنندگان ...  بیشتر

واکاوی ساختار جاری نظام جمهوری اسلامی ایران از منظر مانایی

غلامحسین مسلمانی نوش آبادی؛ عادل آذر؛ هاشم معزز؛ محمدجواد ارسطا

دوره 23، شماره 3 ، مهر 1398، صفحه 129-159

چکیده
  ساختار حکومت جوامع مختلف ضمن تفاوت‌های موجود کارکردی مشابه ولی با کیفیت‌های متفاوت دارند و جهت رفع مشکلات بایست روابط بین نهادهای حکومت دارای سازوکار مطلوبی باشند. از آنجا که مدل سیستم‌های  مانا ابزاری را در اختیار می‌گذارد تا ساختار فعلی سیستم‌ها یا ساختاری جدید را عارضه یابی و طراحی نماییم در این پژوهش با هدف شناسایی ساختار ...  بیشتر

توسعه مدل و ارزیابی عملکرد پایداری بانک های ایران

عماد نوبهار؛ محمود دهقان نیری؛ علی رجب زاده قطری

دوره 23، شماره 3 ، مهر 1398، صفحه 161-187

چکیده
  امروزه با توجه به اهمیت یافتن موضوع پایداری در سطح بین­ المللی، محققان بسیاری به ارائه مدل‌های ارزیابی پایداری در صنعت بانکداری پرداخته‌اند. چراکه بانک­ ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر توسعه پایداری در کشور تأثیرگذارند. در این راستا پژوهش حاضر باهدف ارائه یک مدل جامع پایداری در نظام بانکداری، در قالب یک مطالعه توصیفی با رویکرد ...  بیشتر

تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری به برند با تأکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبک‌های تصمیم‌گیری خرید

ابراهیم زارع پور نصیرآبادی؛ سید حمید خداداد حسینی؛ اسدالله کردنائیج؛ فرشته منصوری مؤید

دوره 23، شماره 3 ، مهر 1398، صفحه 188-208

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری با تأکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبک‌های تصمیم‌گیری خرید است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کـاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشـی اسـت. داده‌های این پژوهش در یک نمونه 492 نفری از مصرف‌کنندگان لوازم‌خانگی در شهر تهران و در قالب نمونه‌گیری خوشه‌ای ساده انجام گردیده است. ...  بیشتر