تأثیر تقلید برند بر شباهت درک‌‌شده توسط مصرف‌کننده با نقش تعدیل‌گری ذهنیت مصرف‌کننده و و فاداری به برند

سید حمید خداداد حسینی؛ مهرعلی همتی نژاد؛ رحمان معصومی جهانگیرلو

دوره 23، شماره 1 ، فروردین 1398، صفحه 1-24

چکیده
  تشخیص نادرست و اشتباه در انتخاب برند اصلی با برند تقلبی و تقلیدی می‌تواند ضررهای مالی به مصرف‌کننده برساند و وفاداری مصرف‌کننده را تحت تآثیر قرار دهد. با این حال این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تقلید برند بر شباهت درک­شده توسط مصرف‌کننده با تعدیل‌گری ذهنیت مصرف­کننده و وفاداری به برند انجام شد. و هدف آن افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان ...  بیشتر

نظام تامین و تعدیل منابع انسانی در قانون مدیریت خدمات کشوری

سجاد صالحی کردآبادی؛ کرم اله دانشفرد؛ ناصر میرسپاسی؛ مهرداد گودرزوند چگینی

دوره 23، شماره 1 ، فروردین 1398، صفحه 25-47

چکیده
  ارائه مدل نظام تامین و تعدیل منابع انسانی و متناسب سازی آن با سازمان‌های مخاطب قانون مدیریت خدمات کشوری هدف اصلی پژوهش حاضر است. روش پژوهش از نوع طرح‌های پژوهش آمیخته اکتشافی است. جامعه آماری فاز کیفی شامل اساتید مدیریت دولتی با گرایش منابع انسانی و جامعه آماری فاز کمّی مدیران و متخصصان منابع انسانی دستگاه‌های دولتی است. در فاز اول ...  بیشتر

شناسایی ابعاد مدل مدیریت منابع انسانی با رویکرد سیستم های کاری با عملکرد بالا( مورد مطالعه: شرکتهای دانش بنیان)

جمشید ابوالفتحی؛ رضا رسولی؛ مجید ضماهنی؛ مهرداد استیری

دوره 23، شماره 1 ، فروردین 1398، صفحه 49-74

چکیده
  این مطالعه با توجه به استراتژی بهبود عملکردی خود در صدد شناسایی ابعاد مؤثر بر طراحی مدل مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد سیستم های کاری با عملکرد بالا، برای شرکتهای دانش بنیان است. درهمین راستا در این تحقیق توسعه ای- کاربردی، مفاهیم مؤثر ابتدا با بررسی گسترده ی ادبیات نظری موضوع HPWS)) و احصاء شاخصهای مطرح شده در تحقیقات پیشین،307 ...  بیشتر

معرفی مدلی برای ارزشیابی فرصت های کارآفرینی با رویکرد فازی

سیده الهه عادل رستخیز؛ علی مبینی دهکردی؛ جهانگیر یداللهی فارسی

دوره 23، شماره 1 ، فروردین 1398، صفحه 75-97

چکیده
  ارزشیابی فرصت های کارآفرینی از مصادیق مهم تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان است. این ارزشیابی ها اغلب در محیطی پیچیده، پویا و تحت عدم اطمینان حقیقی صورت می گیرند. در عدم اطمینان حقیقی بر خلاف ریسک و ابهام، نه تنها نتایج ممکن و احتمال وقوع هر یک از نتایج از پیش شناخته شده نیست بلکه برآورد احتمالات و کسب شناخت براحتی امکان پذیر نمی باشد. ...  بیشتر

توسعۀ مرحله راهبردپردازی در فرایند آینده نگاری راهبردی، مبتنی بر آراء متخصّصان دانشگاهی و خبرگان صنایع فعال در بورس اوراق بهادار تهران

مسلم شیروانی ناغانی؛ روح الله بیات؛ صفر فضلی؛ علی اصغر پور عزت؛ طاهر روشندل

دوره 23، شماره 1 ، فروردین 1398، صفحه 99-122

چکیده
  تغییرات سریع و گستردۀ محیطی، نظام­های سنّتی راهبردپردازی را با چالش مواجه ساخته و آینده ­نگاری راهبردی به دلیل انعطاف پذیری در برابر بدیل­های متغیّر آینده، با استقبال روز افزونی از طرف سازمان­ها روبرو شده است. این پژوهش در پی توسعه مرحله راهبردپردازی در فرایند آینده ­نگاری راهبردی برای سازمان­ها است و از لحاظ هدف، تحقیقی ...  بیشتر

عوامل موثر در مدیریت عملکرد چندسطحی بر مبنای کارت امتیازی متوازن مورد مطالعه: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق

مرتضی خان محمدی اطاقسرا؛ حامد دهقانان؛ وحید ناصحی فر؛ جهانیار بامدادصوفی

دوره 23، شماره 1 ، فروردین 1398، صفحه 123-142

چکیده
  سنجش و اندازه گیری برای هر سازمانی یک امر حیاتی است. نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد به عنوان یکی از فرایند­های مدیریتی نقش برجسته­ای در کمک به تحقق اهداف و ماموریت­های سازمان دارد. هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثر در مدیریت عملکرد چند­سطحی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق براساس کارت امتیازی متوازن می­باشد. تحقیق ...  بیشتر

ارائه مدلی مفهومی از اقدامات مشترک کلیدی شرکا در فاز عملیاتی مشارکت‌ راهبردی

امید محبی منش؛ رضا حسنوی؛ غلامرضا توکلی؛ ابوالفضل باقری

دوره 23، شماره 1 ، فروردین 1398، صفحه 143-169

چکیده
  هدف اصلی این مطالعه ارائه یک مدل مفهومی یکپارچه و معتبر برای سنجش و ارزیابی اقدامات کلیدی و مشترک دو شرکت همکار برای موفقیت در فاز عملیاتی یک مشارکت راهبردی می­باشد که در طراحی آن تلاش گردیده است حتی­ الامکان دیدگاه‌های نظری مختلف موجود در ادبیات موضوع در نظر گرفته شوند. در این تحقیق مدل اندزه‌گیری پیشنهادی و فرضیه‌های مرتبط ...  بیشتر

طراحی مدل بهینه‌سازی چندهدفه سبد تولید برق پاک ایران

اشکان نیوشا؛ عادل آذر؛ هاشم معزز؛ کیومرث حیدری

دوره 23، شماره 1 ، فروردین 1398، صفحه 171-191

چکیده
  چشم‌انداز پایان سوخت‌های فسیلی، گرمایش آب‌ و هوایی و تغییرات اقلیمی ناشی از آن و سیاست‌های تنوع‌بخشی به منابع تأمین انرژی از علت‌های استقبال بسیاری از کشورها از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند. در همین راستا کشورهای تولیدکننده نفت و گاز برنامه‌ریزی‌هایی را برای افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد تولید برق خود کرده‌اند. تنوع ...  بیشتر