فراتحلیل و شناسایی عوامل موثر بر رفتار تصمیم گیری خرید سبز مصرف‌کنندگان

منیجه بحرینی‌زاده؛ بدریه رضایی

دوره 20، شماره 2 ، تیر 1395، ، صفحه 21-48

چکیده
  افزایش نگرانی‌های زیست محیطی باعث توجه شرکت‌ها به مفاهیم بازاریابی سبز و به دنبال آن رشد تحقیقات، افزایش پراکندگی و انفجار اطلاعات در این زمینه شده است، از این رو انجام پژوهش‌های ترکیبی که عصاره پژوهش‌های انجام شده در این موضوع را به شیوه نظام مند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهد، اهمیت فراوان دارد. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین عواملی ...  بیشتر

طراحی الگوی رابطه تنیدگی و رفتار شهروندی سازمانی: فراتحلیلی بر نقش تعدیل کننده ویژگی های نمونه پژوهش

جیران محمدی؛ علی اصغر فانی؛ سعید فتحی

دوره 17، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 145-176

چکیده
  از همان روزهای اولیه شکل‌گیری مدیریت، تلاش برای بهبود عملکرد به‌عنوان یک اصل اساسی مورد توجه بوده است و این مسأله هر روز ابعاد گسترده‌تر و جدیدتری پیدا می-کند. امروزه رفتارهایی فراتر از شرح شغل و شرایط احراز مشاغل مورد انتظار است. رفتارهایی با عناوین مختلف همچون؛ رفتارهای فرانقشی، عملکرد زمینه‌ای، رفتارهای نوآورانه یا خودجوش و ...  بیشتر

فراتحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در ایران

وجه‌الله قربانی‌زاده؛ سیدطه حسن نانگیر؛ حبیب رودساز

دوره 17، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 177-196

چکیده
  در دهه‏های اخیر، فناوری اطلاعات تقریباً با تمام جنبه‏های زندگی ما به ویژه زندگی کاری و حرفه‏ای عجین شده است. کاربرد فناوری اطلاعات در حوزه‏های مختلف و رشد سریع استفاده از رایانه در سازمان ها، به بررسی میزان و عوامل پذیرش و عدم پذیرش فناوری اطلاعات در سازمان ها اهمیت ویژه‏ای بخشیده است. از طرفی با رشد تحقیقات در حوزه های مختلف ...  بیشتر