بررسی نقش عدم امنیت شغلی بر خستگی کارکنان با توجه به نقش میانجی نقض قرارداد روانشناختی

سید محمد میرمحمدی؛ محمد رحیمیان؛ عاطفه سدیری جوادی

دوره 24، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 153-176

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش عدم امنیت شغلی بر خستگی کارکنان با توجه به نقش میانجی نقض قرارداد روانشناختی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را 348 نفر از مدیران و کارکنان شرکت بیمه ملت در شهر تهران تشکیل می دهند که از این تعداد 183 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند.  داده های این پژوهش از طریق پرسشنامه های استاندارد ، به روش تصادفی ...  بیشتر

بررسی تأثیر سبک رهبری بر پیاده‌سازی فرهنگ یادگیری کارکنان: با توجه به متغیر میانجی جو سازمانی با رویکرد مدل معادلات ساختاری

حسین خطیال؛ ایوب شیخی؛ سعید اسمعیل پور زنجانی

دوره 20، شماره 4 ، دی 1395، ، صفحه 177-192

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر سبک رهبری بر پیاده‌سازی فرهنگ یادگیری با لحاظ کردن نقش میانجی جوسازمانی هست. .جامعه آماری این پژوهش را 264 نفر از مدیران و کارکنان موسسه حسابرسی مفید راهبر تشکیل می‌دهند که از این تعداد 157 نفر به‌عنوان حجم نمونه انتخاب‌شده و از آن تعداد نیز، 149 پرسشنامه برگشت داده شد. داده‌های این پژوهش از طریق پرسشنامه ...  بیشتر

بازاریابی درونی، گامی در جهت بهبود رفتارهای شهروندی سازمانی و کیفیت خدمات: تحقیقی پیرامون شرکت گاز تهران بزرگ

سید رضا سید جوادین؛ حمزه رایج؛ سید علی آقا‌میری؛ حمیدرضا یزدانی

دوره 14، شماره 2 ، شهریور 1389، ، صفحه 67-98

چکیده
  امروزه با گسترش روز افزون صنایع خدماتی، موضوع بازاریابی خدمات و کیفیت خدمات به مسئلة مهمی برای سازمان ها تبدیل شده است. تلاش های فراوان سازمان ها در این حوزه، شاهدی بر این ادعاست. در سال های گذشته، سازمان ها سعی کرده اند از طریق مفاهیم و رویکردهای بازاریابی بیرونی، کیفیت خدمات مناسب و رضایت بهتر مشتریان بیرونی خود را فراهم سازند. ...  بیشتر