اصغر مشبکی؛ شهناز اکبری امامی؛ اسداله کردنائیج؛ سیدحمید خدادادحسینی
دوره 20، شماره 1 ، فروردین 1395، ، صفحه 103-130
چکیده
چکیده تدوین استراتژی متناسب وظیفه سنگین تیم مدیریت است اما اجرای آن در سازمان به مراتب دشوار تر است. .عوامل زیادی بر تبدیل برنامه ها به اقدامات سازمانی تأثیر میگذارد. تحقیقات نشان می دهند که عوامل انسانی از عوامل مهم در اجرای موفق استراتژی ها در سازمان ها محسوب می شوند به این ترتیب پژوهش حاضر بر بعد انسانی(رفتاری) تأکید دارد. پژوهش حاضر ...
بیشتر
چکیده تدوین استراتژی متناسب وظیفه سنگین تیم مدیریت است اما اجرای آن در سازمان به مراتب دشوار تر است. .عوامل زیادی بر تبدیل برنامه ها به اقدامات سازمانی تأثیر میگذارد. تحقیقات نشان می دهند که عوامل انسانی از عوامل مهم در اجرای موفق استراتژی ها در سازمان ها محسوب می شوند به این ترتیب پژوهش حاضر بر بعد انسانی(رفتاری) تأکید دارد. پژوهش حاضر از نظر رویکرد، پژوهش کیفی است که از استراتژی تئوری داده بنیاد و همچنین از طرح نظام مند اشتراس کوربین استفاده شده است . به منظور گردآوری داده ها با 18 خبره علمی- عملی شامل مدیران معاونان بانکی و اساتید دانشگاهی، مصاحبه های باز صورت گرفت. طبق دستور العمل کدگذاری باز و محوری در قالب 22 مقوله فرعی و 6 مقوله اصلی مفهوم سازی شده است. مدل اجرای موفق استراتژی به تبیین عوامل مؤثر بر اجرای موفق استراتژی(ها) و همچنین نحوه تعامل آنها با یکدیگر می پردازد. بطوری که اجرای موفق تابعی از بستر رفتاری به عنوان شرط علّی رخ داد شایستگی های رفتاری اجرا محور بوده و توان اجرای استراتژی به همراه عوامل درون سازمانی و ثبات نسبی بستر حاکم منجر به پیامد نهایی یعنی تحقق چشم اندازها و اهداف ، اجماع و چابکی سازمانی می شود. واژگان کلیدی : ،استراتژی، اجرای استراتژی ، اجرای موفق استراتژی ، رویکرد رفتاری
سیدحمید خدادادحسینی؛ میثم شیرخدایی؛ اسدالله کردنائیج
دوره 13، شماره 2 ، تیر 1388، ، صفحه 93-118
چکیده
در مدلهای C2B از تجارت الکترونیکی، اعتماد مشتریان یکی از فاکتورهای کلیدی و از عناصر اصلی موفقیت در تجارت الکترونیکی است تا آنجا که بسیاری از صاحبنظران کلید موفقیت در تجارت الکترونیک را ایجاد و استقرار فراگرد مطمئن و مورد اعتماد برای خریدار میدانند. با وجود این معنا و مفهوم اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک و ابعاد و عوامل مؤثر ...
بیشتر
در مدلهای C2B از تجارت الکترونیکی، اعتماد مشتریان یکی از فاکتورهای کلیدی و از عناصر اصلی موفقیت در تجارت الکترونیکی است تا آنجا که بسیاری از صاحبنظران کلید موفقیت در تجارت الکترونیک را ایجاد و استقرار فراگرد مطمئن و مورد اعتماد برای خریدار میدانند. با وجود این معنا و مفهوم اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک و ابعاد و عوامل مؤثر بر آن در هالهای از ابهام قرار دارد.
موضوع این تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک است. در این راستا فرضیههای تحقیق در چارچوب عوامل فردی، شرکتی و زیرساختی مطرح و بررسی شدند.
جامعه آماریِ تحقیق، مشتریانی هستند که از فروشگاههای الکترونیکی موجود در جامعه مجازی ایرانیان بهصورت الکترونیکی خرید کرده، از میان آنان نمونهگیری تصادفی صورت گرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان میدهد که به جز فرضیه مربوط به عوامل فردی ،سایر فرضیههای تحقیق تأیید میشوند.
محمدعلی شمآبادی؛ سیدحمید خدادادحسینی
دوره 9، شماره 20 ، مهر 1384، ، صفحه 73-100
چکیده
در ورود به هزاره جدید، تغییرات با شتاب زیادی درحال رخ دادن است. امروز شباهتی به دیروز ندارد و فردا از امروز متفاوت خواهد بود. بنابراین شرکتهای موفق مجبور خواهند بود به سه امر مسلّم گسترش جهانیسازی، پیشرفتهای حیرتانگیز فناوری و بروز بینظمی در اقتصاد و تجارت بهوسیله فشارهای محیطی توجه کنند. در دهههای اخیر از طراحی الگوی بازاریابی ...
بیشتر
در ورود به هزاره جدید، تغییرات با شتاب زیادی درحال رخ دادن است. امروز شباهتی به دیروز ندارد و فردا از امروز متفاوت خواهد بود. بنابراین شرکتهای موفق مجبور خواهند بود به سه امر مسلّم گسترش جهانیسازی، پیشرفتهای حیرتانگیز فناوری و بروز بینظمی در اقتصاد و تجارت بهوسیله فشارهای محیطی توجه کنند. در دهههای اخیر از طراحی الگوی بازاریابی به منظور سازماندهی مسائل موجود در شبکه پیچیده عوامل تأثیرگذار در محیط رقابتی که انسان را قادر میسازد تا درباره آنها به شیوهای ساده فکر کرده و تصمیمهای مؤثرتری اتخاذ کنند، استفاده شده است.
این مقاله درصدد طراحی یک الگو برای بازاریابی صادراتی فرش دستباف ایران، بهعنوان یکی از کالاهای مهم صادراتی کشور است. با تکیه بر اصول و مبانی نظری و ضمن بهرهگیری از آرای صاحبنظران و دستاندرکاران مدیریت، صادرات و فروش هنرـ صنعت فرش دستباف ایران، مدل مفهومی تحقیق، طراحی و ارائه شده است. بر این اساس، با طراحی پرسشنامهای حاوی متغیرهای اصلی برای سنجش نظرها، اطلاعات از چهار گروه جامعه آماری جمعآوری شد. یافتههای تحقیق بیانگر وجود تفاوت معنادار در روابط و تأثیرات عوامل تشکیلدهنده الگو است، بهطوریکه مدل تحقیق، فرضیه اصلی و فرضیههای فرعی تحقیق جز در یکی از موارد مورد نظر، تأیید شدهاند. نتایج تحقیق حاضر، مبنایی را برای سیاستگذاران و تصمیمگیرندگان صنعت فرش دستباف بویژه در امر صادرات فراهم میآورد.