ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور

محمد خادمی کله لو؛ سیدمحمد صاحبکار خراسانی

دوره 26، شماره 3 ، مهر 1401، ، صفحه 70-93

چکیده
  ادبیات نوظهور سرمایه انسانی نقش کارکنان دانشی را به‌عنوان یک منبع کلیدی نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور برجسته می‌کند و بروز قابلیت‌های نوآورانه کارکنان را نیازمند برنامه‌های مداخله گرایانه مدیریتی می‌داند. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور با رویکرد ترکیبی ...  بیشتر

طراحی الگوی راهبردی حضور فراملی شرکت های دانش بنیان ایرانی در بازارهای خارجی

رضا سلیمانی؛ رضا اسماعیل پور؛ محسن اکبری؛ مصطفی ابراهیم پور

دوره 25، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 216-237

چکیده
  در سال­های اخیر توسعه اقتصاد دانش­بنیان و حضور شرکت­های ایرانی در بازارهای جهانی از اولویت­های اصلی اقتصادی کشور قرار گرفته است. هدف این پژوهش توسعه و تکوین الگویی راهبردی برای حضور فراملی شرکت­های دانش­بنیان در بازارهای خارجی در یک مطالعه آمیخته اکتشافی می­باشد. در این پژوهش پس از انجام 12 مصاحبه با مدیران و خبرگان، مولفه­های ...  بیشتر

تأثیر مدیریت دانش شخصی بر فرهنگ و عملکرد نوآورانه در شرکت‌های دانش‌بنیان

سوران مولائی؛ رویا شاکری؛ نور محمد یعقوبی

دوره 22، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 130-150

چکیده
  انعطاف‌پذیری، سرعت تغییر و نوآوری از جمله ویژگی‌های شرکت‌های موفق در زمان مؤثر است. شرکت‌های فعلی به‌ منظور بقا حتی برای یک دهه باید پیوسته تغییر کنند، اما تغییر به ‌تنهایی کافی نیست. تغییر باید مبتنی بر گردآوری داده‌های مناسب از محیط خارجی و داخلی و تبدیل آن‌ها به دانش باشد. مهارت‌های مدیریت دانش فردی از جمله مهارت‌ها و توانمندی‌های ...  بیشتر