بررسی اخلاقیات خرده‌فروشان الکترونیک و تأثیر آن بر تمایلات رفتاری خریدار و تصویر خرده‌فروش

جعفر عیوض پور؛ حسین رضایی دولت آبادی؛ مجید محمدشفیعی

دوره 24، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 144-167

چکیده
  از مهم‌ترین عواملی که به‌طور فزاینده‌ای افکار و رفتار خریداران را شکل می‌دهد، رعایت اخلاق و پایبندی به اصول اخلاقی در کسب‌وکارهای امروزی می‌باشد. یکی از چالش‌های اساسی کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای آنلاین، پایبندی فروشندگان به اصول اخلاقی است که بر جنبه‌های مختلف کسب‌وکار ازجمله تمایلات رفتاری خریدار و تصویر خرده‌فروش ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک (مدل C2B)

سیدحمید خدادادحسینی؛ میثم شیرخدایی؛ اسدالله کردنائیج

دوره 13، شماره 2 ، تیر 1388، ، صفحه 93-118

چکیده
  در مدل‌های C2B از تجارت الکترونیکی، اعتماد مشتریان یکی از فاکتور‌های کلیدی و از عناصر اصلی موفقیت در تجارت الکترونیکی است تا آنجا که بسیاری از صاحب‌نظران کلید موفقیت در تجارت الکترونیک را ایجاد و استقرار فراگرد مطمئن و مورد اعتماد برای خریدار می‌دانند. با وجود این معنا و مفهوم اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک و ابعاد و عوامل مؤثر ...  بیشتر