نقش بازاریابی رابطه مند در نیل به مزیت رقابتی در صنعت بیمه

فرشید خمویی؛ مرتضی سلطانی؛ محمد رحیم اسفیدانی

دوره 26، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 198-225

چکیده
  از آن جایی که بازاریابی رابطه‌مند یک ضرورت بنیادی برای دست‌یابی به مزیت رقابتی به شمار می‌رود؛ امروزه شرکت‌های با عملکرد برتر در صنایع خدماتی، به‌واسطه ایجاد روابط نزدیک و بلندمدت با مشتریان و جلب وفاداری آن‌ها جهت نیل به این مهم تلاش می‌کنند. بر همین اساس این پژوهش به نقش بازاریابی رابطه‌مند در نیل به میل به مزیت رقابتی در صنعت ...  بیشتر

شناسایی ابعاد و مولفه های برندسازی شخصی کارمند با روش آمیخته (مطالعه موردی: صنعت بیمه ایران)

اکبر حسن پور؛ یوسف وکیلی؛ حسین نوروزی؛ فرشید خمویی

دوره 24، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 91-116

چکیده
  برندسازی شخصی کارمند به عنوان یک مفهوم کلیدی برای موفقیت شخصی و سازمانی لازم و ضروری است. بدین منظور این تحقیق به دنبال شناسایی ابعاد و مولفه­های برندسازی شخصی کارمند می­باشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع مطالعات توسعه­ای-کاربردی به شمار می­رود که از نظر گردآوری داده­ها از نوع توصیفی و از نظر قطعیت داده­ها از نوع اکتشافی است. ...  بیشتر

نقش طرح محصول در تبیین واکنش های روان شناختی مصرف کنندگان: توجه به نقش متغیرهای درگیری محصول و تجربه مصرف

محمد رحیم اسفیدانی؛ سجاد عبداله پور؛ فرشید خمویی

دوره 23، شماره 3 ، مهر 1398، ، صفحه 105-128

چکیده
  امروزه شرکت­های با عملکرد برتر در صنعت گوشی­های همراه (موبایل) به دنبال ایجاد مزایای اضافی برای محصولات­شان بوده تا واکنش­های روان­شناختی مطلوبی را در مصرف­کنندگان­شان شکل دهند. یکی از راه­های ایجاد چنین مزایایی، توجه به نقش متغیر طرح محصول است. بر این اساس، این مطالعه به بررسی تأثیر طرح محصول بر واکنش­های رفتاری مصرف­کنندگان ...  بیشتر