نویسندگان
1 کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران
2 دانش آموخته دکتری سیاستگذاری بازرگانی دانشگاه تهران، تهران، ایران
3 استادیار گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
چکیده
در دنیای امروز تکنولوژی و گوشیهای هوشمند به یک ضرورت تبدیل شده است. جلب رضایت مشتری و یا مصرفکننده، در استفاده از خدمات این تکنولوژی تبدیل به موضوعی رقابتی شده است و این رقابت در هر منطقه بزرگی وجود دارد و استثنایی هم ندارد. هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر کیفیت شامل کیفیت محتوی، کیفیت سیستم و کیفیت خدمات بر مطلوبیت و لذت ادراک شده، همچنین تأثیر این عوامل بر رضایت مشتری میباشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و با توجه به نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- علّی میباشد. جامعه آماری این تحقیق را تمام مشتریان گوشیهای هوشمند سامسونگ شهر خرمآباد تشکیل میدهد. روش نمونهگیری تصادفی دردسترس می باشد. حجم نمونه برابر با 300 نفر بوده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی در قالب نرمافزارهایSPSS و AMOS استفاده شده است. تمامی فرضیههای مطرح شده در این پژوهش مورد تأیید قرار گرفتند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Presentation a Model for quality on satisfaction: survey the role of mediator perceived utility and perceived hedonistic (Case Study: Customers Smartphone Samsung)
نویسندگان [English]
- razie feli 1
- abbas ebrahimi 2
- belgheis bavarsad 3
چکیده [English]
Nowadays, technology and smart phones have become a necessity. Satisfying customer or consumer about using this technology has become a competitive issue, and this competition exist in each and every region with no exception. The aim of this study is to survey the impact of the quality including quality of content, system quality and service quality, on perceived hedonistic and utility, and on customer satisfaction. In terms of aim, this study is applied and it is also a descriptive - causal study. Population of this study is Samsung Smartphone customers in Khorramabad city; study sample consist of 300 respondents which were randomly selected. Data analyzed using descriptive and inferential statistics in SPPS (22.0) and AMOS (21) software. Results show that all hypotheses were accepted.
کلیدواژهها [English]
- Customer satisfaction
- perceived utility
- perceived hedonistic
- Quality