کلیدواژه‌ها = علامت های کیفیت

فراترکیب علامت دهی از طریق استراتژی معرفی محصول جدید

دوره 26، شماره 1، فروردین 1401، صفحه 56-86

عاطفه فتحی؛ شهریار عزیزی؛ منیژه قره چه

چکیده هدف اصلی این پژوهش فراترکیب علامت­دهی از طریق استراتژی معرفی محصول می­باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، توسعه­ای، از نظر ماهیت داده­ها کیفی و از منظر گردآوری داده­ها اسنادی- فراترکیب است. برای ارزشیابی مقاله­ها می­توان از برنامه مهارت­های ارزیابی حیاتی( CASP) استفاده کرد. بر اساس 46 مقالۀ انتخاب شده از پایگاه داده­های علمی معتبر، فرآیند استخراج اطلاعات از نتایج و تحلیل­های این مقاله­ها انجام شد که بعد از ارزیابی تک تک آن­ها 25 مقاله مورد تایید نهایی قرار گرفت و غربال­گری شد، سپس با بررسی پیشینه­ها و مدل­های مقالات تایید شده طراحی مدل مفهومی جدید به دست آمد. تئوری علامت­دهی به ارسال علامت از ناحیه اطلاعات خصوصی شرکت به مخاطب و ایجاد تقارن اطلاعاتی می­پردازد. شرکت برای علامت­دهی از آمیخته علامت­دهی مخصوص به خود استفاده می­کند که در این تحقیق هدف بررسی علامت­دهی با استفاده از آمیخته علامت­دهی تمرکز بر استراتژی معرفی محصول جدید است. استراتژی معرفی محصول جدید شامل مولفه­هایی برای معرفی محصول جدید برای اولین بار به بازار است که می­تواند به مخاطبان مختلف علامت­دهی کند. بر اساس نتایج به­دست آمده آمیخته علامت­دهی با تمرکز بر استراتژی معرفی محصول جدید شامل اطلاعات مستقیم منتشر شده توسط شرکت، استراتژی­های بازار و محصول و تاکتیک­های معرفی محصول جدید است که می­تواند علامت­های کیفیت و علامت­های بازار را به مخاطبان که عموما مشتری و رقیب است، ارسال کند.