بررسی نقش تعدیل گری یادگیری زدایی در ارتباط بین سازگاری دانش جدید و انتقال دانش در شرکت دانش بنیان
دوره 22، شماره 4، بهمن 1397، صفحه 22-46
امیرهوشنگ نظرپوری؛ ندا شاه سیاه
چکیده مدیران سازمانها برای موفقیت در محیط پرتلاطم کنونی نیازمند اتخاذ تصمیمهای راهبردی جهت اجرای انتقال دانش هستند؛ بدین منظور هدف این پژوهش بررسی نقش تعدیلگری یادگیریزدایی در ارتباط بین سازگاری دانش جدید و انتقال دانش است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر رویکرد و ماهیت علی- معلولی، از نظر روش گردآوری داده کمی، با رویکرد توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کارکنان شاغل در شرکت بسپار استان اصفهان به تعداد 57 نفر است. فرضیات این پژوهش با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت؛ نتایج نشان داد سازگاری دانش جدید بر انتقال دانش و ابعاد آن (به جز بعد عدم پذیرش) تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین یادگیریزدایی اثر تعدیلگری مثبتی در ارتباط بین سازگاری دانش جدید و انتقال دانش دارد.