دوره 28 (1403)
دوره 27 (1402)
دوره 26 (1401)
دوره 25 (1400)
دوره 24 (1399)
دوره 23 (1398)
دوره 22 (1397)
دوره 21 (1396)
دوره 20 (1395)
دوره 19 (1394)
دوره 18 (1393)
دوره 17 (1392)
دوره 16 (1391)
دوره 15 (1390)
دوره 14 (1389)
دوره 13 (1388)
دوره 12 (1387)
دوره 11 (1386)
دوره 10 (1385)
دوره 9 (1384)
دوره 8 (1383)
دوره 7 (1382)
دوره 6 (1381)
دوره 5 (1380)
هدف گرایی، امکان گرایی و عملکرد کسب و کارهای کارآفرینانه

وجیه باقرصاد؛ علی داوری؛ ترانه فرخ منش

دوره 26، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 88-110

چکیده
  هدف ­گرایی (علیت) و امکان­ گرایی (اثرسازی) دو منطق تصمیم گیری است که کارآفرینان در انجام فعالیت ­هایشان بکار می ­گیرند. در طول دو دهه گذشته، توجهات فزاینده ای به دو منطق رفتاری که کارآفرینان در راه اندازی و توسعه شرکت­های جدید بکار می ­گیرند شده است. پژوهش­ های موجود حاکی از آن است عملکرد کسب و کار با هدف گرایی و امکان گرایی ...  بیشتر

مدلی برای تعیین میزان تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با توجه به قابلیتهای بازاریابی در صنایع شیمیایی

حسین رضایی دولت آبادی؛ احمد علی خائف الهی

دوره 10، شماره 1 ، فروردین 1385، ، صفحه 131-131

چکیده
  بازارگرایی و تأثیر آن بر عملکرد کسب و کار از جمله مباحث مهم و محوری در مدیریت بازار و مشتری است. این مقاله، ابتدا به بررسی دیدگاهها، مدلهای مختلف بازارگرایی و تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با توجه به قابلیتهای بازاریابی می‌پردازد؛ سپس روابط علّی میان فرهنگ بازارگرایی، هوشمندی بازار، قابلیتهای بازاریابی و عملکرد کسب و کار ...  بیشتر