دوره 24، شماره 3 - ( 1399 )                   جلد 24 شماره 3 صفحات 27-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
2- استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، azara@modares.ac.ir
3- استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده:   (607 مشاهده)
بحران­ها همیشه سخت­ترین آزمون برای انواع نظریه­های مدیریت هستند. نظریات مدیریتی اندکی وجود دارند که در در بحران­های سهمگین نیز کارایی داشته باشند. در نتیجه، سازمان­ها و مدیران در عمل، هنگام بحران­های بزرگ، بسیاری از کارکردها، ابعاد و وظایف خود را موقتاً متوقف می­کنند. در این میان، عرصه­ی تصمیم­گیری وضعیتی ویژه دارد، چرا که عرصه­ی تصمیم­گیری به هیچ وجه قابل تعطیلی نیست. بر این اساس، نظریات کاربردی تصمیم­گیری در شرایط بحرانی از ضروری­ترین نیازهای هر سازمان در هنگام بحران است. در این راستا، تلاش شده است تا با تمرکز بر استراتژی تصمیم­گیری پاندا و توسعه این استراتژی، کاربرد این استراتژی تصمیم­گیری در شرایط بحرانی تبیین شود. به این منظور، بحران کرونا به عنوان حیطه تمرکز انتخاب گردید. بحران کرونا به عنوان یکی از مهم­ترین بحران­های بشری که در حال حاضر تمامی جهان را درگیر خود ساخته است، بهترین گزینه برای این هدف است بنابرین، روش موردکاوی چندگانه به عنوان روش پژوهش حاضر انتخاب گردید. نتایج این پژوهش نشان می­دهد که ویژگی­های نتیجه­گرایی، بازخور چندگانه، سرعت عمل و نگرش سیستماتیک چهار ویژگی اصلی روش پاندا هستند که این روش را برای شرایط بحرانی به صورت ویژه مناسب می­سازند.
متن کامل [PDF 1350 kb]   (163 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: کسب و کار، مدیریت و حسابداری (متفرقه)
دریافت: 1399/3/7 | پذیرش: 1399/6/29 | انتشار: 1399/7/10