دوره 9، شماره 20 - ( 1384 )                   جلد 9 شماره 20 صفحات 23-52 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- استادیار مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فنّاوری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
2- دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده:   (12377 مشاهده)
امروزه برای بقا و عملکرد سازمانها، عبرت از گذشته و آگاهی از اشتباه و رموز موفقیت ضروری است. سازمانها مجبور به یادگیری از تجربه‌های خود و دیگر سازمانها می‌باشند. با مستندسازی تجربه‌ها، امکان افزایش دانش و یادگیری سازمانی فراهم می‌شود و با به‌کارگیری تجربه‌های مرتبط با کسب و کار، عملکرد سازمانی افزایش پیدا می‌کند. به منظور جمع‌آوری، مستندسازی، توزیع و استفاده مؤثر از تجربه‌های سازمانی، نیاز به نظام و ساختار مناسب ضروری می‌باشد. در همین راستا، ابتدا در این مقاله ادبیات و مبانی نظری مرتبط با موضوع بررسی شد و سپس مؤلفه‌ها و ویژگیهای نظامهای ثبت، ارزیابی، پاداش و توزیع تجربه‌ها تعیین و تشریح شدند. با این روش ساختار مفهومی مستند سازی تجربیات سازمانی طراحی شد. در پایان با کسب نظرهای خبرگان، ساختار طراحی شده آزمون شد.
متن کامل [PDF 739 kb]   (18918 دریافت)    

دریافت: 1382/12/5 | پذیرش: 1383/10/30 | انتشار: 1389/2/15