دوره 23، شماره 3 - ( 1398 )                   جلد 23 شماره 3 صفحات 188-208 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشجوی دکتری مدیریت، بازاریابی بین الملل، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
2- استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس ، khodadad@modares.ac.ir
3- استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
4- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (2627 مشاهده)
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری با تأکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبک‌های تصمیم‌گیری خرید است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کـاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشـی اسـت. داده‌های این پژوهش در یک نمونه 492 نفری از مصرف‌کنندگان لوازم‌خانگی در شهر تهران و در قالب نمونه‌گیری خوشه‌ای ساده انجام گردیده است. ابزار پژوهش در این پژوهش پرسشنامه بوده است. داده‌ها با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و در قالب نرم‌افزار Lisrel مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته است. یافته‌های پژوهش نشان داد که هویت جنسیتی بر وفاداری به برند، هویت شخصی، سبک‌های تصمیم‌گیری خرید و الگوی مصرف تأثیر دارد همین‌طور هویت شخصی، سبک‌های تصمیم‌گیری خرید و الگوی مصرف نیز بر وفاداری تأثیر دارد و درنهایت هویت شخصی و الگوی مصرف بر سبک‌های تصمیم‌گیری خرید تأثیر دارد.
 
متن کامل [PDF 1497 kb]   (543 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: علم مدیریت و تحقیقات عملیاتی
دریافت: 1398/2/8 | پذیرش: 1398/2/11 | انتشار: 1398/7/10