دوره 25، شماره 1 - ( 1400 )                   جلد 25 شماره 1 صفحات 51-72 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

rajabpour E, Ghorbanpur‎ A. The Emergence of Motivational Information Systems: ‎Analysis and Evaluation of Learning Management Systems ‎in terms of Gamification ‎. IQBQ. 2021; 25 (1) :51-72
URL: http://mri.modares.ac.ir/article-19-42904-fa.html
رجب پور ابراهیم، قربان پور احمد. ظهور سیستم‌های اطلاعاتی انگیزشی: تحلیل و ارزیابی سیستم‌های ‌مدیریت یادگیری از منظر بازی‌وارسازی ‌. پژوهش های مدیریت در ایران. 1400; 25 (1) :51-72

URL: http://mri.modares.ac.ir/article-19-42904-fa.html


1- ‌استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج ‌فارس، بوشهر، ایران ‌ ، e.rajabpour@pgu.ac.ir
2- ‌استادیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، ‌بوشهر، ایران ‌
چکیده:   (318 مشاهده)
امروزه، زندگی بشر به‌طور فزآینده‌ای شبیه به بازی‌ها شده است؛ نه تنها به این دلیل که بازی‌ها به بخشی گسترده‌ای از زندگی انسان تبدیل شده‌اند؛ بلکه فعالیت‌ها، سیستم‌ها و خدمات نیز به‌طور فزآینده‌ای بازی‌گونه شده‌اند. بنابراین، چالش کلیدی سازمان­ها در عصر دیجیتال کنونی استفاده از سیستم­های بازی­گونه جهت ارتقاء انگیزه و مهارت کاربران می­باشد. هدف این پژوهش، تحلیل و ارزیابی سیستم­های مدیریت یادگیری از منظر قابلیت­های بازی­وار است. این تحقیق، به لحاظ هدف، در زمره تحقیقات کاربردی و به لحاظ روش، در قالب تحقیقات کیفی- کمی است. در گام نخست، با مطالعه و مداقه­ی مبانی نظری و پیشینه تجربی، و همچنین نظرخواهی از خبرگان، تعداد هفت توانمندساز بازی‌وار شناسایی گردید که جهت ارزیابی و رتبه­بندی تعداد 4 سامانه آموزش مجازی بازی­وار مورد استفاده قرار گرفتند. جامعه ­آماری پژوهش را اعضای هیأت علمی دانشگاه خلیج فارس تشکیل دادند. تعداد 10 نفر از آن­ها به عنوان اعضای نمونه با روش نمونه­گیری هدفمند قضاوتی انتخاب شدند که از دانش تجربی و تئوریک مناسب در زمینه­ی بکارگیری و استفاده از سامانه­های مورد بررسی برخوردار بودند. ابزار جمع­آوری داده­ها، پرسشنامه­ی محقق­ساخته است که روایی آن با روش تحلیل محتوای صوری و پایایی آن نیز با روش ضریب کندال با مقدار 83/0 تأیید گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها، از روش­های تلفیقی کریتیک – کوپراس استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد؛ از بین سیستم­های مدیریت یادگیری مورد بررسی؛ سیستم ایس­پرینگ بالاترین امتیاز را بدست آورده است.
متن کامل [PDF 1324 kb]   (67 دریافت)    
نوع مقاله: توصيفی و نظرسنجی | موضوع مقاله: رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
دریافت: 1399/2/26 | پذیرش: 1399/8/7 | انتشار: 1400/1/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول