دوره 24، شماره 3 - ( 1399 )                   جلد 24 شماره 3 صفحات 91-116 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hassanpoor A, Vakili Y, Norouzi H, khamoie F. Identify the dimensions and components of employee personal branding by mixed method (Case study: Iran Insurance Industry). IQBQ. 2020; 24 (3) :91-116
URL: http://mri.modares.ac.ir/article-19-42284-fa.html
حسن پور اکبر، وکیلی یوسف، نوروزی حسین، خمویی فرشید. شناسایی ابعاد و مولفه های برندسازی شخصی کارمند با روش آمیخته (مطالعه موردی: صنعت بیمه ایران). پژوهش های مدیریت در ایران. 1399; 24 (3) :91-116

URL: http://mri.modares.ac.ir/article-19-42284-fa.html


1- استادیار، گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
2- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
3- دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، farshidkhamoie@gmail.com
چکیده:   (158 مشاهده)
برندسازی شخصی کارمند به عنوان یک مفهوم کلیدی برای موفقیت شخصی و سازمانی لازم و ضروری است. بدین منظور این تحقیق به دنبال شناسایی ابعاد و مولفه­های برندسازی شخصی کارمند می­باشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع مطالعات توسعه­ای-کاربردی به شمار می­رود که از نظر گردآوری داده­ها از نوع توصیفی و از نظر قطعیت داده­ها از نوع اکتشافی است. روش پژوهش آمیخته یا ترکیبی می­باشد. روش کیفی و کمی مورداستفاده به ترتیب تحلیل مضمون و پیمایش است. جامعه آماری در بخش کیفی متون مرتبط با موضوع تحقیق و در بخش کمی کارشناسان، سرپرستان، مشاورین، معاونین و مدیران فعال حوزه­های مختلف صنعت بیمه در شهر تهران بودند. ابعاد و مؤلفه‌های برندسازی شخصی کارمند از 28 منبع استخراج گردید. نتیجه بررسی و تحلیل ادبیات، استخراج 55 شاخص یا معرف، 6 مولفه و 2 بعد بود. بر همین اساس برندسازی شخصی کارمند دارای دو بعد فردی و بین­فردی بوده که بعد فردی شامل مولفه­های دانش، مهارت و توانایی، شخصیت و نگرش بوده و بعد بین­فردی مولفه­های هوش عاطفی، تصویرسازی ذهنی (تاثیرگذاری) و تعامل اجتماعی را دربرمی­گیرد. در بخش کمی روایی محتوایی پرسشنامه توسط 30 نفر از خبرگان مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده­های حاصل از پرسشنامه تناسب­سنجی از مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم­افزار Pls استفاده شد و نتایج آن نشان داد که الگوی ابعاد و مولفه­های برندسازی شخصی کارمند از برازش مطلوبی برخوردار است.
متن کامل [PDF 2036 kb]   (31 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: بازاریابی
دریافت: 1399/2/2 | پذیرش: 1399/6/31 | انتشار: 1399/7/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول