دوره 24، شماره 3 - ( 1399 )                   جلد 24 شماره 3 صفحات 169-185 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

azizi S, afifirad Z, Hajipor B, fazlali Z. Narrative Analysis of Factors Effect on Post- Purchase Regret Intensity of Young Women. IQBQ. 2020; 24 (3) :169-185
URL: http://mri.modares.ac.ir/article-19-40059-fa.html
عزیزی شهریار، عفیفی راد زهرا، حاجی پور بهمن، فضلعلی زهرا. تحلیل روایت پژوهانه عوامل موثر بر شدت پشیمانی پس از خرید بانوان جوان. پژوهش های مدیریت در ایران. 1399; 24 (3) :169-185

URL: http://mri.modares.ac.ir/article-19-40059-fa.html


1- دانشیار، دانشکده ی مدیریت و حسابداری ، دانشگاه شهید بهشتی ، تهران ، ایران ، azizi.sbu@gmail.com
2- دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده ی مدیریت و حسابداری ، دانشگاه شهیدبهشتی، تهران ، ایران
3- دانشیار، دانشکده ی مدیریت و حسابداری ، دانشگاه شهید بهشتی ، تهران ، ایران
4- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشکده ی مدیریت و حسابداری ، دانشگاه شهید بهشتی ، تهران ، ایران
چکیده:   (184 مشاهده)
احساس پشیمانی پس از خرید یک محصول ، به معنای ارجح دانستن گزینه های انتخاب نشده است. شرایط حال حاضر دنیای کسب وکار  از جمله  توسعه فناوری اطلاعات و دسترسی مشتریان به محصولات و برندهای متنوع موجب افزایش تعداد جایگزین ها شده و احتمال بروز پشیمانی پس از خرید را افزایش داده است. شدت پشیمانی پس از خرید بر واکنش های خریدار موثر است. شناسایی عوامل موثر بر شدت پشیمانی پس از خرید موجب افزایش دانش بازاریابان در کنترل رفتار پس از خرید مشتریان می شود. در این پژوهش با رویکرد روایت پژوهی ،  مصاحبه با ده مشارکت‌کننده انجام شد. با استفاده از تحلیل مضمون، عوامل موثر بر شدت پشیمانی در دو دسته مصرف کننده و گزینه منتخب تقسیم می شود. ویژگی‌های مصرف‌کننده شامل پذیرش مسئولیت، بیشینه‌گرایی نتایج تصمیم، توانایی توجیه تصمیم ،مقایسه  اجتماعی و درگیری مستمر فرد با گزینه منتخب است. ویژگی‌های گزینه منتخب شامل اعتبار برند و سطح قیمت محصول منتخب، تنوع و افق زمانی جایگزین‌های آتی، سهولت مقایسه ظاهری و فنی گزینه ها است.
متن کامل [PDF 1644 kb]   (27 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: بازاریابی
دریافت: 1398/11/5 | پذیرش: 1399/5/19 | انتشار: 1399/7/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول