دوره 23، شماره 4 - ( 1398 )                   جلد 23 شماره 4 صفحات 102-129 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

masoodipoor S. Segmentation of generosity behavior within the framework of charity social marketing. IQBQ. 2019; 23 (4) :102-129
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-26433-fa.html
مسعودی پور سعید. بخش بندی رفتار بخشندگی در چهارچوب بازاریابی اجتماعی خیریه. پژوهش های مدیریت در ایران. 1398; 23 (4) :102-129

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-26433-fa.html


دکتری، پژوهشگر پژوهشکده مطالعات فناوری ، masoodipoor@tsi.ir
چکیده:   (1068 مشاهده)
حل مسئله فقر در مقام درمان نیازمند به جلب مشارکت­های مردمی برای دعوت آنها برای کمک به نیازمندان است. بازاریابی اجتماعی خیریه به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی و موثر برای ترغیب و تشویق مخاطبین برای کمک به نیازمندان مورد استفاده قرار می­گیرد. در فرآیند برنامه­ریزی بازاریابی اجتماعی، بخش­بندی بازار به گروه­های همگن و مشابه امری ضروری است. این امر منجر می­شود تا برای هر بخش، یک برنامه بازاریابی مجزا و متناسب طراحی و تدارک دیده شود. پژوهش حاضر در صدد است تا با مبنا قرار دادن چهار شاخص کمک ماهیانه، کمک روزانه، میزان کمک مالی و میزان درآمد اقدم به بخش­بندی رفتار بخشندگی نماید. برای این کار با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای، 474 نفر از پنج منطقه تهران انتخاب شدند.
متن کامل [PDF 1119 kb]   (129 دریافت)    

دریافت: ۱۳۹۷/۸/۲ | پذیرش: ۱۳۹۸/۶/۱۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول