دوره 24، شماره 4 - ( 1399 )                   جلد 24 شماره 4 صفحات 1-17 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

GILI M, Forouzandeh Dehkordi L, Hosseini M, Mahmoudi maymand M. Modeling the ethical variables affecting corporate branding using the partial least squares structural equation modeling approach (PLS-SEM) and the theme analysis method (Case Study: Confectionary Industry). IQBQ. 2020; 24 (4) :1-17
URL: http://mri.modares.ac.ir/article-19-21645-fa.html
گیلی مهدی، فروزنده دهکردی لطف الله، حسینی میرزا حسن، محمودی میمند محمد. مدل سازی متغیرهای اخلاقی تاثیرگذار بر برندسازی شرکتی با استفاده از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزیی و روش تجزیه تحلیل تم (مطالعه موردی: صنعت شیرینی و شکلات). پژوهش های مدیریت در ایران. 1399; 24 (4) :1-17

URL: http://mri.modares.ac.ir/article-19-21645-fa.html


1- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2- دانشیار، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران،‌ ایران ، l.forouzandehdehkordi@gmail.com
3- استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
4- دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (212 مشاهده)
هدف از این مقاله، توسعه و تکوین مدل برندسازی شرکتی اخلاق محور در صنعت شیرینی و شکلات در کشور ایران و پیش بینی و تشریح سازه برندسازی شرکتی اخلاق محور در یک مطالعه اکتشافی می باشد. در  این پژوهش پس از شناسایی سازه های اخلاقی برندسازی شرکتی در یک مطالعه کیفی از طریق مصاحبه با 14 نفر از خبرگان و تجزیه تحلیل داده های حاصل از مصاحبه با روش تجزیه تحلیل تم، در یک مطالعه کمّی و با جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه از 202 نفر از بازاریابان صنعت شیرینی شکلات از مدلسازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزئی برای تخمین و برآورد روابط در مدل برندسازی شرکتی اخلاق محور استفاده شده است. همچنین برای اندازه گیری سازه درونزای برندسازی شرکتی از ارزش ویژه برند کارکنان محور به عنوان متغیر اندازه گیری استفاده گردیده است. استخراج مدل ساختاری برندسازی شرکتی با 4 سازه پیش بینی کننده برندسازی شرکتی شامل فلسفه اخلاقی شرکتی، ارتباطات اخلاقی شرکتی، فرهنگ اخلاقی شرکتی و تصویر اخلاقی شرکتی و استخراج مدل اندازه گیری برندسازی شرکتی با 14 متغیر استخراج شده جهت اندازه گیری سازه ها در مدل ساختاری از نتایج این تحقیق می باشد.
متن کامل [PDF 1257 kb]   (79 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: کسب و کار، مدیریت و حسابداری (متفرقه)
دریافت: 1398/3/12 | پذیرش: 1398/8/28 | انتشار: 1399/10/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول