تأثیر دانش و آگاهی برند بر همآفرینیارزش و تبلیغات کلامی (مطالعه موردی، مصرفکنندگان لوازم خانگی الجی
دوره 27، شماره 2، تیر 1402، صفحه 96-115
زهرا رزمی؛ سهیلا مهمان نوازان؛ مرضیه سلطانی تاج آبادی
چکیده هدف پژوهش حاضر شناختشناسی در دانش و آگاهی برند و تأثیر آن در همآفرینی ارزش و تبلیغات کلامی در بین مصرفکنندگان لوازم خانگی الجی میباشد. . این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است که با روش کمی از طریق پرسشنامه اجرا شده و از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مصرفکنندگان لوازم خانگی الجی در تهران هستند و برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده است. با استفاده از فرمولهای مربوطه (برای جامعة نامحدود)، حجم نمونة آماری 384 تعیین و پس از توزیع پرسشنامهها ۳۶۱ پرسشنامه جمعآوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرمافزارهای Smart PLS و SPSS23 استفاده شده است. یافتههای پژوهش حاکی از تأثیر مثبت و معنادار دانش برند بر نگرش برند، نگرش برند بر اعتماد برند، اعتماد برند بر درگیری برند، اعتماد برند بر تعهد برند، درگیری برند بر وفاداری برند، تعهد برند بر وفاداری برند، وفاداری برند بر همآفرینی ارزش، وفاداری بر تبلیغات کلامی و همآفرینی ارزش بر تبلیغات کلامی میباشد.