پیمایش آینده: درک عوامل کلیدی موفقیت و چالش‌های کارآفرینی وب 3

امیرعلی معزی؛ احسان چیت ساز؛ مجید احمدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 اسفند 1402

چکیده
  موج سوم وب (وب 3) از همگرایی فناوری‌های دیجیتالی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، کلان‌داده و بلاک‌چین پدید آمده که همگی می‌توانند شیوه‌های سنتی ایجاد و گسترش کسب‌و‌کار را متحول کنند. این مرحله‌ی دگرگون کننده که به عنوان کارآفرینی وب 3 شناخته می‌شود، صنایع سنتی را مختل کرده و بازارهای جدیدی را ایجاد می‌کند که با تقویت رشد اقتصادی، ...  بیشتر

بررسی و شناسایی پیامدهای کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

قاسم زارعی؛ رحیم محمدخانی؛ هاجر فتحی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 اسفند 1402

چکیده
  دنیای دیجیتال فرصت‌های متعددی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا به مشتری دسترسی پیدا کنند. بااین‌حال، در دنیای پرسرعت، یافتن راه‌های جدید و نوآورانه برای بازاریابی محصولات و خدمات بسیار مهم است. با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی و توسعه آن در حوزه بازاریابی بین‌المللی، متخصصان در حال حاضر ابزارهایی برای بازتعریف کامل درک فعلی از ...  بیشتر

طراحی مدلی جهت پیش بینی رتبه اعتباری مشتریان بانکها با استفاده از الگوریتم فراابتکاری و هیبریدی چند معیاره شبکه عصبی فازی – کلونی مورچگان ( مطالعه موردی شعب پست بانک استان تهران)

کاوه مهدوی؛ محمد صادق حری

دوره 19، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 91-116

چکیده
  همواره موسسات مالی و اعتباری برای آنکه بتوانند حداکثر سود حاصل از سرمایه گذاری های خود را دریافت دارند، بدنبال پالایش، جذب و نگهداشت بهترین سرمایه گذاران، مشاوران، مشتریان و قرض-گیرندگان بوده اند. بااین وجود، علوم مختلف سعی نموده اندروشهای دقیقی برای تفکیک مشتریان ارایه نمایند. از همین رو علومی مانند روانشناسی تا علوم مدیریت، ریاضیات، ...  بیشتر