تحلیل ادراک‌ مصرف کنندگان از محصولات لبنی: رویکرد نشانه‌شناسی

شهریار عزیزی؛ راحله عاشوری؛ سلمان عیوضی نژاد

دوره 26، شماره 4 ، دی 1401، ، صفحه 29-52

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، شناسایی درک ویژه مخاطبان پرمصرف محصولات لبنی برندهای ملی با برچسب «سنتی» از عناصر موجود بر روی بسته‌بندی این محصولات و تعریف آن‌ها از یک محصول لبنی سنتی است؛ بنابراین به تجزیه‌وتحلیل و مقایسه بین پیام فرستنده (طراح بسته‌بندی) و آنچه گیرنده (مخاطب کالا) دریافت کرده، پرداخته است. جامعه آماری پژوهش مشتریان برندهای ...  بیشتر

فراترکیب علامت دهی از طریق استراتژی معرفی محصول جدید

عاطفه فتحی؛ شهریار عزیزی؛ منیژه قره چه

دوره 26، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 56-86

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش فراترکیب علامت­دهی از طریق استراتژی معرفی محصول می­باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، توسعه­ای، از نظر ماهیت داده­ها کیفی و از منظر گردآوری داده­ها اسنادی- فراترکیب است. برای ارزشیابی مقاله­ها می­توان از برنامه مهارت­های ارزیابی حیاتی( CASP) استفاده کرد. بر اساس 46 مقالۀ انتخاب شده از پایگاه داده­های علمی ...  بیشتر