عاطفه فتحی؛ شهریار عزیزی؛ منیژه قره چه
دوره 26، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 56-86
چکیده
هدف اصلی این پژوهش فراترکیب علامتدهی از طریق استراتژی معرفی محصول میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، توسعهای، از نظر ماهیت دادهها کیفی و از منظر گردآوری دادهها اسنادی- فراترکیب است. برای ارزشیابی مقالهها میتوان از برنامه مهارتهای ارزیابی حیاتی( CASP) استفاده کرد. بر اساس 46 مقالۀ انتخاب شده از پایگاه دادههای علمی ...
بیشتر
هدف اصلی این پژوهش فراترکیب علامتدهی از طریق استراتژی معرفی محصول میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، توسعهای، از نظر ماهیت دادهها کیفی و از منظر گردآوری دادهها اسنادی- فراترکیب است. برای ارزشیابی مقالهها میتوان از برنامه مهارتهای ارزیابی حیاتی( CASP) استفاده کرد. بر اساس 46 مقالۀ انتخاب شده از پایگاه دادههای علمی معتبر، فرآیند استخراج اطلاعات از نتایج و تحلیلهای این مقالهها انجام شد که بعد از ارزیابی تک تک آنها 25 مقاله مورد تایید نهایی قرار گرفت و غربالگری شد، سپس با بررسی پیشینهها و مدلهای مقالات تایید شده طراحی مدل مفهومی جدید به دست آمد. تئوری علامتدهی به ارسال علامت از ناحیه اطلاعات خصوصی شرکت به مخاطب و ایجاد تقارن اطلاعاتی میپردازد. شرکت برای علامتدهی از آمیخته علامتدهی مخصوص به خود استفاده میکند که در این تحقیق هدف بررسی علامتدهی با استفاده از آمیخته علامتدهی تمرکز بر استراتژی معرفی محصول جدید است. استراتژی معرفی محصول جدید شامل مولفههایی برای معرفی محصول جدید برای اولین بار به بازار است که میتواند به مخاطبان مختلف علامتدهی کند. بر اساس نتایج بهدست آمده آمیخته علامتدهی با تمرکز بر استراتژی معرفی محصول جدید شامل اطلاعات مستقیم منتشر شده توسط شرکت، استراتژیهای بازار و محصول و تاکتیکهای معرفی محصول جدید است که میتواند علامتهای کیفیت و علامتهای بازار را به مخاطبان که عموما مشتری و رقیب است، ارسال کند.