دوره 28 (1403)
دوره 27 (1402)
دوره 26 (1401)
دوره 25 (1400)
دوره 24 (1399)
دوره 23 (1398)
دوره 22 (1397)
دوره 21 (1396)
دوره 20 (1395)
دوره 19 (1394)
دوره 18 (1393)
دوره 17 (1392)
دوره 16 (1391)
دوره 15 (1390)
دوره 14 (1389)
دوره 13 (1388)
دوره 12 (1387)
دوره 11 (1386)
دوره 10 (1385)
دوره 9 (1384)
دوره 8 (1383)
دوره 7 (1382)
دوره 6 (1381)
دوره 5 (1380)
شناسایی و مفهوم پردازی پیشران‌های تصمیم گیری استراتژیک تحول دیجیتال در سازمان‌های خرده فروشی پوشاک ایران

شکوه سادات علیزاده مقدم؛ اسداله کردناییج؛ سید حمید خداداد حسینی؛ ایوب محمدیان

دوره 27، شماره 4 ، دی 1402، ، صفحه 59-88

چکیده
  تحول دیجیتال در حال تغییر سریع و گسترده سازمان‌های خرده‌فروشی پوشاک است. سرعت بالای ورود دانش جدید به سازمان وعدم قطعیت ویژه دنیای مد و پوشاک، مجال برنامه‌ریزی‌های استراتژیک را به سازمان نمی‌دهد و مدیران ارشد ناگزیر از تصمیم‌گیری استراتژیک در این حوزه هستند. شناسایی و مفهوم‌پردازی پیشران‌های تصمیم‌گیری استراتژیک در تحول دیجیتال ...  بیشتر

واکاوی استواری استراتژیک کسب و کارهای فعال در بخش کشاورزی هوشمند ایران

سپهر جعفرپور؛ حمید خداداد حسینی؛ اسداله کردناییج

دوره 27، شماره 1 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 92-116

چکیده
  هدف این مقاله واکاوی استراتژی‌های استواری برای کسب وکارهایی است که قصد دارند عملکرد موفقی در آینده بخش کشاورزی هوشمند ایران داشته باشند. بدین منظور با استفاده از یک روش آینده‌نگاری یکپارچه مبتنی بر سناریوپردازی به استخراج آینده‌های جایگزین پیش‌روی کشاورزی ایران برای بازه ده ساله (2032) پرداخته شد. روش‌های شبکه تجارت جهانی (GBN)، تحلیل ...  بیشتر

تبیین عوامل حیاتی موفقیت در زنجیره تأمین شرکت‌های برتر توزیع دارویی ایران با استفاده از روش ترکیبی

الهه شهابی؛ اسداله کردناییج؛ سید حمید خداداد حسینی

دوره 25، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 159-180

چکیده
  در محیط اقتصادی آشفته امروز، شرکت‌ها در تلاش هستند تا راه‌هایی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار پیدا کنند. یکی از این روش‌ها، مدیریت زنجیره تأمین جهت کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد جهت ایجاد مزیت رقابتی و موفقیت تجاری است. هـدف این پژوهش در خصوص چگونگی استفاده از مدیریت زنجیره تأمین توسط شرکت‌های توزیع دارویی در ایران و نقش آن ...  بیشتر

مرور نظام مند ادبیات: مقایسه تطبیقی مطالعات انگیزه های خرید

فرشته خلیلی پالندی؛ اسداله کردنائیج؛ سید حمید خدادادحسینی؛ میثم شیرخدایی

دوره 25، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 117-135

چکیده
  خرید در مفهوم کلی امری دوپهلو و مبهم است، هم کار، فراغت و تفریح است و هم فعالیتی است که بین زندگی خصوصی و خلوت فرد با ابعاد اجتماعی و در تنش بین عقلانیت و هوس و شکل اجتماعی لذت­بخش با فعالیت ضروری و ملزم در نوسان و تلاطم است. پژوهش حاضر با بررسی نظام­مند ادبیات پژوهش در پی مقایسه تطبیقی مطالعات انگیزه­های خرید، شناسایی خلاهای پژوهشی ...  بیشتر

ارائه مقیاسی برای خوشه بندی مشتریان در ترجیح محصولات داخلی؛ مورد مطالعه صنعت خودرو

محمود حسن زاده؛ سید حمید خدادادحسینی؛ اصغر مشبکی اصفهانی؛ پرویز احمدی

دوره 23، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 173-196

چکیده
  در سال "حمایت از کالای ایرانی" موضوع تمایل به ترجیح محصولات داخلی توجه بیشتری را طلب می­ کند. در این پژوهش برای تشخیص گروه­های مختلف مصرف ­کنندگان ازنظر تمایل به ترجیح محصولات داخلی، مقیاس جدیدی ارائه شده است تا نه یک دسته، بلکه دسته ­های مختلف مصرف­ کنندگان را ازنظر میزان ترجیح محصولات داخلی تشخیص دهد. در این پژوهش آمیخته، ...  بیشتر

تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری به برند با تأکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبک‌های تصمیم‌گیری خرید

ابراهیم زارع پور نصیرآبادی؛ سید حمید خداداد حسینی؛ اسدالله کردنائیج؛ فرشته منصوری مؤید

دوره 23، شماره 3 ، مهر 1398، ، صفحه 188-208

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری با تأکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبک‌های تصمیم‌گیری خرید است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کـاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشـی اسـت. داده‌های این پژوهش در یک نمونه 492 نفری از مصرف‌کنندگان لوازم‌خانگی در شهر تهران و در قالب نمونه‌گیری خوشه‌ای ساده انجام گردیده است. ...  بیشتر

تأثیر تقلید برند بر شباهت درک‌‌شده توسط مصرف‌کننده با نقش تعدیل‌گری ذهنیت مصرف‌کننده و و فاداری به برند

سید حمید خداداد حسینی؛ مهرعلی همتی نژاد؛ رحمان معصومی جهانگیرلو

دوره 23، شماره 1 ، فروردین 1398، ، صفحه 1-24

چکیده
  تشخیص نادرست و اشتباه در انتخاب برند اصلی با برند تقلبی و تقلیدی می‌تواند ضررهای مالی به مصرف‌کننده برساند و وفاداری مصرف‌کننده را تحت تآثیر قرار دهد. با این حال این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تقلید برند بر شباهت درک­شده توسط مصرف‌کننده با تعدیل‌گری ذهنیت مصرف­کننده و وفاداری به برند انجام شد. و هدف آن افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان ...  بیشتر