مدل تعیین قیمت وارانتی PRW با خریداران ریسک گریز

عزت ا... اصغری زاده؛ مهدی نصراللهی

دوره 20، شماره 1 ، فروردین 1395، ، صفحه 131-154

چکیده
  امروزه تعداد بسیار زیادی از محصولات با وارانتی های گوناگون به فروش می روند و وارانتی ها در موفقیت محصولات در بازارهای رقابتی یک نقش اساسی ایفا می کنند. در این مطالعه مدلی جهت تعیین قیمت بهینه وارانتی تسهیم هزینه با دوره ثابت ارائه شده است. در طراحی این مدل، نرخ هزینه های اصلاح محصول در طول دوره وارانتی تحت تاثیر نرخ تورم و بهره قرار ...  بیشتر

رتبه‌بندی شرکتها براساس معیار‌های مدل سرآمدی – روش PROMETHEE

عزت الله اصغری‌زاده؛ مهدی نصراللهی

دوره 11، شماره 3 ، آذر 1386، ، صفحه 59-84

چکیده
  دسـتیابی به سرآمدی و اجـرای بهـبود مسـتمر یکـی از دغـدغه‌های اصـلی سـازمانهای امروزی برای بـقا در بـازار‌های رقابـتی اسـت. مدلهای سرآمدی به سازمانها کمک می‌کنند تا نیاز‌های اصلی جامـعه و مشـتریان خـود را بـه بهـترین شـکل مـمکن بـرآورده کنـنـد. سـازمانها برای مقایسه خود با رقبا نـیاز دارنـد تـا یـک روش سـاخـتار یافتـه و قابـل ...  بیشتر