دوره 18، شماره 4 - ( 1393 )                   جلد 18 شماره 4 صفحات 139-159 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maheri M, Hosseini M. Studying the Electronic Word-of-Mouth Effects on Brand: Netnography of an Iranian Internet Forum. IQBQ. 2015; 18 (4) :139-159
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-1605-fa.html
ماهری مهنوش، حسینی منیره. بررسی تأثیرات بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی بر نام تجاری در ایران: شبکه‌نگاری یک انجمن اینترنتی. پژوهش های مدیریت در ایران. 1393; 18 (4) :139-159

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-1605-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد MBA دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
2- استادیار گروه فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
چکیده:   (3346 مشاهده)
در بازارهای به شدت رقابتی امروز، مدیران شرکت‌ها در جستجوی روش‌های جدیدی برای آگاه ساختن مردم از محصولات خود و بهبود نام تجاریخود هستند. آنها جهت رسیدن به این مقصود از روش‌های بازاریابی متنوعی برای جذب بیشتر مشتریان استفاده می‌کنند. یکی از مؤثرترین این روش‌ها که بر‌پایه ارتباطات میان افراد شکل گرفته است، بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی است. در سال‌های اخیر با افزایش کاربران اینترنت در ایران فرصت مناسبی برای شرکت‌ها به‌ وجود آمده است تا با بهره‌گیری از این روش نوین در کنار روش‌های سنتی بازاریابی، علاوه بر افزایش سهم خود از بازار، شناخت مشتریان از محصولات خود را افزایش داده و نام تجاری شرکت را بهبود بخشند. بنابراین لازم است فضاهای مجازی که ارتباطات دهان به دهان بر بستر آنها انجام می‌شود، بیشتر مورد توجه و حتی در صورت لزوم مورد نظارت شرکت‌ها قرار گیرند. در این تحقیق که بر پایه‌ روش تحقیق کیفی با عنوان شبکه‌نگاری و با بهره‌گیری از نرم‌افزار تحلیل داده مکس کیودا انجام شد، سعی شده است تا به صورت تجربی به کنکاش یکی از این فضاهای مجازی اینترنتی پرداخته شود. به این منظور عنوانهایی از یک انجمن ایرانی با موضوع لوازم خانگی مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه این تحقیق، پس از شناسایی عوامل تشکیل‌دهنده فضای مجازی با محوریت گفتگو درباره نام تجاری، وجود ارتباطاتی بین این عوامل در این انجمن مشخص شد.  
متن کامل [PDF 2574 kb]   (45920 دریافت)    
نوع مقاله: طرح پژوهشی | موضوع مقاله: 1- تحقیقات بازاریابی
دریافت: ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۰/۱ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code