دوره 22، شماره 1 - ( 1397 )                   جلد 22 شماره 1 صفحات 165-186 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azizi M, Salmani Bidgoli M. Investigating factors forming trust in family and non-family entrepreneurship. IQBQ. 2018; 22 (1) :165-186
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-15573-fa.html
عزیزی محمد، سلمانی بیدگلی مسعود. عوامل شکل‌گیری اعتماد در کارآفرینی خانوادگی و غیرخانوادگی. پژوهش های مدیریت در ایران. 1397; 22 (1) :165-186

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-15573-fa.html


1- استادیار گروه توسعه کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
2- کارشناس‌ارشد پژوهش علوم اجتماعی، دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (478 مشاهده)
عوامل خاصی باعث شکل‌گیری اعتماد درون شرکت‌ها می‌شوند. این پژوهش با بررسی تئوری‌های درون‌سازمانی، درصدد بررسی عوامل شکل‌گیری اعتماد با رویکردی مقایسه‌ای بین کارآفرینی خانوادگی و غیرخانوادگی است. روش پژوهش کمی و شیوه گردآوری داده‌ها به صورت میدانی با استفاده از پرسش‌نامه است. جامعه آماری تحقیق شهرک سلیمان صباحی در شهرستان آران و بیدگل است که کسب و کارهای آن به تولید فرش مشغول هستند. روایی پرسش‌نامه با بررسی ادبیات نظری و تأیید نظر خبرگان انجام شد. در هر شرکت 3 پرسش‌نامه کارگری و 1 پرسش‌نامه مربوط به صاحب شرکت توزیع و در مجموع 163 شرکت خانوادگی و 153 شرکت غیرخانوادگی بررسی شدند. تحلیل‌ها با نرم‌افزار ام‌پلاس[1] انجام شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که مدل نظری در نمونه کل مورد تأیید قرار می‌گیرد و مدل مورد بررسی در دو نمونه متفاوت است، همچنین %71 از واریانس متغیر وابسته اعتماد توسط متغیرهای تحقیق در نمونه کل تبیین می‌شود.
 
[1] Mplus
متن کامل [PDF 360 kb]   (185 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله مستقل |
دریافت: ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۶/۷/۱۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code