دوره 22، شماره 2 - ( 1397 )                   جلد 22 شماره 2 صفحات 153-177 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shole M, Shahbazi M. Identifying and Morphological Analysis of Critical Aspects of New Product Development in Automotive Industries. IQBQ. 2018; 22 (2) :153-177
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-15435-fa.html
شعله مهدی، قاسمی احمدرضا، شهبازی میثم. شناسایی و تحلیل مورفولوژیک از ابعاد حیاتی توسعه محصول جدید در صنعت خودرو سواری. پژوهش های مدیریت در ایران. 1397; 22 (2) :153-177

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-15435-fa.html


1- دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی- تولید و عملیات، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
2- استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
چکیده:   (668 مشاهده)
توسعه محصول جدید رویکردی نوین برای مواجهه با تغییرات محیطی و مقدمه‌ای برای ورود به فضای رقابتی در شرایط چالشی است. شرکت‌ها می‌توانند با شناخت ابعاد حیاتی موفقیت توسعه محصول جدید و انتخاب مدلی سازگار از متغیرها در این ابعاد بستر منحصر به فردی برای توسعه محصول ایجاد نمایند، اما پیچیدگی‌های دنیای حاضر چه از نظر تعدد گزینه‌های تصمیم‌گیری و چه از نظر تعارض‌های ذاتی متغیرهای فضای پاسخ سبب ایجاد اختلال و کاهش اثربخشی در حوزه انتخاب و تصمیم‌گیری بهینه شده است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی ابعاد حیاتی توسعه محصول جدید است. در این راستا با به کارگیری روش تحلیل جامع مورفولوژی به ارزیابی و جستجوی سازگارترین متغیرهای تصمیم برای یافتن راه‌حل‌های کاملاً سازگار و بهینه می‌پردازد. تحلیل مرفولوژیک از جمله ابزارهای نوین تحقیق در عملیات نرم در موقعیت مسئله پیچیده و کثرت‌گرا برای ساخت‌دهی به معضلات و ارائه راه حل است. نتایج پژوهش نشان از این امر دارد که تیم‌های شبدری، مدیریت مشاوره‌ای و متقاعدکننده و رویکرد توسعه محصول ناب بیشترین سازگاری را با دیگر ابعاد توسعه محصول دارند. این پژوهش سه پیکره‌بندی سازگار را به عنوان راه‌حل در استراتژی توسعه محصول ناب و یک پیکره‌بندی سازگار در توسعه محصول چابک ارائه می‌کند.
 
متن کامل [PDF 322 kb]   (410 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله مستقل |
دریافت: ۱۳۹۶/۳/۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code